更新时间:2023.10.23

第三次广州自驾云南(随机入藏出川版)

玩法:美食,购物,自驾,人文,自由行,徒步,小资,美食林

18、19连续两年春节三个礼拜既云南自驾之旅系好好既回忆,20年听左老婆同个仔既意见,果敢甘踩住疫情条界去左转大阪神户,返嚟冇耐就开始做第三次云南既功课,不过受疫情同工作既影响,一拖就三年几嘞,反而俾我有时间了解更多既资讯,不断甘改进行程,期间有好多次十分期盼出发既冲动。

三年过左,个仔17岁喇,唔系好中意跟我两公婆咁出去,好在佢最好小学同学蔡蔡一家(4人)都计划去云南自驾,沟通之下,竟然出发日期初定同我地一样添,而且好钟意我地既行程,两个小朋友就更开心喇。后嚟为左跟到我地既车程(大理次日达),佢地仲专登提早一日出发添。

准备工作:因为经已好熟悉,仲要系夏天去,行李就更加简单喇,不过仲系带多左一箱衫(主要系贪靓,各种场景都带衫,其实去到就赖得换,强烈建议再带少D)。出发前一日去换埋机油、带瓦斯炉、公仔面、白酒洋酒各两斤。

18、19年春同23年夏既行李、睇到系越嚟越少既

8月4号(礼拜五),工作行得开,中午一点出发,九点几入住百色温德姆度假酒店(推荐),出嚟宵左下夜就返去训觉喇。

5号,五点半出发(百色测速好严,好在个底好,超10%都冇处罚),两家人中午系昆明既服务区汇合,好开心,嗱嗱临影返张集体相先。四点几到左大理古城南门,呢边人少D,停车方便。即刻去整返个杂菌鸡煲,医下个肚先,开酒(有个女司机,可以餐餐饮返杯)!系咁意逛左下古城,天黑前入住洱海边既大理蓝舍海景客栈(服务差、不推荐)。

第一波狗粮

两公婆系洱海边浪漫左一下

6号,雨,两公婆客栈米线,跟住担遮逛洱海,新整好既步道为洱海增色左好多。云南呢边天黑得迟,加上行程安排得好,D细路基本可以日日训到自然醒,所以11点先出发去虎跳峡既香格里拉山美客栈,旅途正式开始。

落左高速,过松园桥,系西景线路边既幺妹鲜鱼馆食晏(条鱼小贵)。到虎跳峡大桥(腾讯地图,高德冇显示桥名)果阵,被告知景区因近段时间雨水多水量大封闭左,唔俾过桥(跟住上网搜下,原嚟10点半就封左,怪唔得唔塞车啦)。我地继续向前开,过桥头中桥(腾讯地图)后停落嚟打电话俾客栈老板娘,佢话可以入去。前后经过三道保安,话系去山美或者直接同客栈通话后都放行,连景区门票都冇得收我地既(两次嚟都冇入景区,不过19年果次就正常情况下路过都要俾钱)。

客栈前边有一段长2.4公里、落差350米(不同软件结果有差异)既十几个劲斜S弯,水泥铺装。好在部车争气,抓得得心应手,一D都唔挫,一手过弯,直头似游乐场D节目(副驾一直留意上面来车),好吸引。客栈有自己的停车场,可以停六七部车。

山美客栈前的“游乐项目”

住落,趁雨细,按计划逆行高路线路约1公里,到达“冰粉”处就返转头,当做热身。雨后既玉龙、哈巴,烟雾缭绕,另有一番美态,全队人既兴致都开始上晒嚟并KEEP住系10几日既旅程度。

对面依次就系丫叉角庄园、茶马客栈同山美客栈

落雨、泥泞、水大,小心

狗粮买一送一

飘来榴莲之香

山美出品

老婆出品

楼主出品

选择山美,就系为左徒步,条件有限,唔会过高要求。晚饭、早餐都系客栈,热水充足。头天半夜,线路问题全村停电,第日天黑前修好,影响唔大,好彩我地有带瓦斯炉同足够既充电宝。

7号,11点开始高路徒步,天气很配合,云、20度左右。半路,一群牛挡住左去路,两只牛公仲争宠开片添。甘既情况,咩攻略都未见过,大家都冇晒计,系度斋等。好在牛主人够晒经验,睇到我地行过甘耐都冇系前面既山坳浦头,就主动过嚟解围嘞。

呢杯茶,问你点顶

观音瀑(唔甘肯定系呢个名,有冇驴友有肯定既答案)

大约一点钟到左HALF WAY食饭(唔贵、味道麻麻)、系“爽死你阳台”摆拍、“帮衬”天下第一厕。继续出发,阳光之下,沿路景色非常漂亮、色彩丰富。到观音瀑(畀相老板娘睇,佢话叫观音瀑。瀑布之前既果段路最窄,系最危险既)既时候,因为水大,冲住左条小路,加上瀑布前既碎石坡都好危险(应该有小小塌方),我地就返转头嘞。返到中途客栈,系阳台酒吧饮下啤酒、咖啡。果度间士多会提供租车师傅既电话,叫左两台车(150一台)送我们返山美。呢段徒步实际唔够10公里,基本系平路,唔会太难,带樽水就可以行得果种。

客栈既晚饭做得好好,唔贵,大家相处真诚融洽,非常感谢客栈。呢间客栈其实都有景观好好既阳台,不过冇网红化遮。

山美招牌黄闷鸡,正!

8号,早餐后,出发张老师客栈,徒步其峡谷线路(15一位。有三条线路可以落谷底,另外两条是“天梯线路”和“一线天线路”),在谷底江中大石拍照,封景区的水量非常汹涌,来得真是时候,无人机派晒用场。

张老师线路谷底大石,十几日后,呢条石粉路都畀冲走晒。

谷底有一小吊桥与“天梯线路”相通,过去要另外收钱。告知果边我地剩系过去佢地既吊桥就原路返回,所以只收五蚊位,过其吊桥去江中大石再收10元(19年春节过过一次,水量冇今次大,极力推荐,果年个仔仲未敢行,今次就唔同喇)。回程,爬168级勇士云梯上嚟(10元位,天梯既老板娘竟然系琴日系中途接我们返山美既司机),天梯好斜,,加上后段体力差,D后生仔留前斗后,经已唔见晒人影喇,好在两公婆互相鼓励、慢慢爬,一样上到嚟。呢段谷底徒步成个行程约5个钟(含大量影相时间),水平距离小,不过就落差好大,已经接近自己体能既极限。

两条线路分界既吊桥

“天梯线路”谷底吊桥(2019年)

“天梯线路”谷底吊桥(2023年)

“天梯线路”既天梯(2019年)

“张老师线路”天梯

高路、峡谷徒步线路图(系张老师客栈影既)

差唔多五点返到张老师客栈“午餐”,跟往就出发哈巴村,特登去左以前可以过渡到大具乡既下虎跳峡,而家起左新既“金沙江桥”,我地开到对岸,无人机开始路拍,好似以为自己系318甘(后嚟我地真系去左啊!),跟住再专登兜返嚟下虎跳隧道去客栈。东环线系疫情几年已经改造好晒,好好开,天黑前就赶到左“香格里拉哈巴半山客栈”(推荐)。准备第四站的哈巴露营。

从张老师客栈过嚟,唔入隧道、靠右行,6公里就到金沙江桥过大具乡

青春无敌

哈巴路上,东环线既彩虹

呢间客栈主要由老板娘打理,洛桑大哥分管梵尘德拉野奢营地。老板娘提前同我沟通,约好晚饭人数同时间,我地一到客栈就可以上餸喇,色香味都有,见我带酒,佢仲请我试下佢闺蜜好中意既当地酒添。客栈既庭院好大,晚黑闻住好香既焖牛腩(第朝早餐),听歌叹茶,睇老板娘好认真甘同听日爬哈巴雪山的客人上课。

9号,上午,终于见到好忙既洛桑大哥,同佢了解营地既情况,觉得好好,决定中午入住。从客栈开去营地要9.5公里,系好窄既盘上路,最后一大段仲系碎石路添,要慢慢开,用左九个字先到营地。营地系半山,高山草甸地貌,靓到痹。入住后,营地有个毅毅小朋友同我地好啱KEY,主动带我地采牛肝菌,有“专家”带住,俾我地揾到拳头甘大既。第一次,大家都做晒“小姑娘”喇。大哥讲系火把节,营地劏羊,羊肉煲,正。晚上营地安排篝火同烟花,大家又兴奋左一轮,两个小朋友更加系大SHOW电子产品技能。如果早D就入住,就够时间骑马去埋高山牧场同湖泊。

我地采既牛肝菌

两个小朋友既创意相,古下系点影既?

拳头甘大既牛肝菌

10号,半夜落雨,落到朝早先停,之后云雾散去,成个营地好似仙境甘,值回票价,仲见到哈巴雪山既顶峰添。

10点出发,行东环线,半路见天气晴朗,就顺路加游埋白水台,然后去普达措国家公园。就到香格里拉果阵,叫个仔上网搜下,推左呢间系古城旁边既“雪域藏家火锅”,打边炉,强烈推荐牦牛火锅同藏香猪肉。

白水台

普达措属都湖

饭后入住“香格里拉祥白藏艺别院”。18年第一次自驾,住系古城,今次专登拣住松赞林寺景区,住店门票有优惠,62蚊位(凭票进松赞林寺),可以多日进出。客栈由老板两公婆打理,人好实诚,两个女放假都系度帮手,如果想系佢地度晚饭,记得预约。客栈就系松赞林寺对面,庭院可以停车,房间够大,装修好好,推荐。

11号,又去雪域藏家食晏,酸辣猪脚锅都好唔错。再次游览独克宗,五年前嚟果次,系“无尘”买左套好钟意既茶具,返嚟冇耐就畀“某人”打烂左个茶壶,今次系刻意嚟寻觅既。佢地既铺面换左地方,好在我地幸运甘偶入左佢既新店,老婆认出左老板娘(虽然佢两公婆珠圆玉润左好多好多),佢做左妈咪,变化好大,冇晒以前果种“你中意买未买啰”既“豪气”,我仲专登叫埋个仔入嚟,两家人相见,好有感慨,大家倾左个几钟头先拣嘢埋单。除配返个壶外(梗系某人买单嘎啦),仲拣多个家姐好中意既添,送返去俾佢做生日礼物。 逛完古城,就车游左下纳帕海,食埋饭就返客栈喇。

寻觅“无尘”(老板娘两姊妹而家系古城开左两间“无尘”)

个仔18年、23年既变化

上边系新配既壶、右下系原先既,虽然唔系衬得好紧要,不过甘都揾得返店家既过程先至系乐趣

搭“蔡蔡”地送返去畀家姐,2000公里“快递”,啱好赶得切生日

完左五年前既心愿,请“蔡蔡”嚟“小菜咖啡”饮咖啡

12号,上午两公婆行左下松赞林寺,食完晏就出发“德钦碎片吾乡梅里雪山公馆”。雨、多弯,路遇两单炒车,真系要慢小小开。路过金沙江“奥咪嘎”大弯,停落嚟去影相。而家吾收费喇,不过吾一定系好事,卫生间根本唔敢入去。

雨观金沙江“奥咪嘎”大弯

提前同店家约定好菜单,捱晚到后冇耐就可以开饭了,出品ok。公馆装修有品位,设施豪华,价格小贵,左右两边都有小高层的酒店起紧,到时希望房价可以平D。雨雾,睇唔到金山。

因为临时工作需要,“蔡蔡”一家要缩短一日行程,第二日就返转头去泸沽湖嘞,我地就此告别。

两家人就系公馆门口挥手讲再见嘞(我不忍看你,背向我转面。。。。)

13号,按原计划,第二日系去千年盐井后就正式原路回程住飞来寺一晚既。十点,我地一家先行出发,无耐就变到好好天,车度放住个仔D劲歌,开系去尼农峡谷既路上(没有选择飞来寺方向,想去睇尼农峡谷既滑索同雨崩既出入口),D感觉凸然间上晒嚟。细恁左下,今日先至系星期日,仲有成个礼拜,点解唔去埋318遮?!一讲出嚟,老婆同仔都赞成,停落嚟睇睇个导航,一路畅通,即刻就甘愉快地决定啦(错过了8月14日的日照金山),果种可以甘突然改变既感觉好得人钟意。

开左半个钟,就过左尼农桥,见到废弃左既尼农吊桥同滑索,我系地图度留意左呢度好耐,今次系专登过嚟,冇失望,好壮观,再往前唔远,就系去雨崩既路口。

晚黑玩手机果阵,都会留意“某音”当地既视频,可以揾到好多有用既资讯。琴晚就经已睇到G214古水段发生泥石流,话当晚可以抢修完。我地今日中午经过果阵单边放行,塞左唔够半个钟度,算好好彩勒。一点半进入芒康地界入藏!再往前就系西藏昌都公安检查站,刷身份证就OK。

两点到比较出名既“盐井正宗一口面”,30一位,任食,墙上写住既记录系147碗,服务员唱住歌跳住舞,搏命甘同你“加一个、加一个”,加一碗就自己系台面个篱度攞粒石仔记数,D面好普通,不过食既过程就十分愉悦,推荐。

跟住去睇埋西藏盐井天主教堂同千年盐井,就出发去芒康,6点到,到左先拣酒店,呢间“芒康柏晶酒店”系主路边,睇过先入住,250晚,干净企理,楼下大院可以停车,系对面小店炒几个餸就返酒店训觉勒。

14号,6点半出发,经过呢个系地图睇过好多次路口,停落嚟望下,觉得总会有机会系度向左转既(入藏)。

今次转住右先

游览措普沟景区,好惊喜,强烈推荐。原来系可以自驾入去既,不过要提前一天系景区小程序预约。我地唔知道,所以系携程订左票,游客中心大巴,好少游客,坐13公里先到达景区入边,整紧路,要开半个钟。天气好正,章德草原系后面既扎金甲博神山映衬下,色彩艳丽、好壮观,顿时觉得无拣错地方,加上果度仲栋住个318路牌,好够FEEL。大巴剩系去到措普湖,跟住可以选择坐电瓶去到最上面既措普寺,跟住顺住行返落黎睇两个细湖同措普湖,完全超越普达措、挥得住九寨。

四点两出发理塘,原路景色靓到痹,途观姊妹湖,入住理塘千户藏寨酒店,就在大路边,门口可以停车,外卖螺蛳粉晚饭。天空之城,梗要少少高反先对得住既,剩系得我一个人头疼,酒店有制氧机,吸住训,第朝就无事勒。

姊妹湖

15号,7点出发, 系天路18弯度,因为多车停系路边,加上有人逆行,塞左半个钟,其余路段一路畅通。经过康定机场,岩好见到飞机降落。折多山好多人、好大雾,没有停留。差唔多三点到康定情歌广场,江边马路无得停车,开去入边果排就有位。影张相、食个火锅就出发都江堰,八点入住百伦国际酒店(住两晚、推荐),楼下商场晚饭。

天路18弯

康定机场

折多山

16号,终于可以叹返个靓早勒,酒店出品OK,两公婆撑左两个钟台脚。跟住去酒店泳池,唔知系唔系系高原返落黎会劲D,游到都唔知攰。成点钟先出去揾野食,专登去琴晚经过见到好多食肆既都江堰大道三段,拣左呢间“扶摇”,火锅冇得顶,超正。跟住去逛埋仰天窝广场同都江堰景区。

仰天窝广场

17号,今日陪老婆同个仔去睇熊猫(熊猫,N年前都经已唔会去睇嘎啦),而家竟然又网红返,隔晚订都剩系得雁昼场,啱晒,又可以食返个两个钟既早餐。11点出发去成都大熊猫繁育研究基地,拣左系西门入,人少车少。里面好大,一定要坐电瓶。逛左两个半钟,出发去成都,入住香格里拉酒店。住落先知听日轮到我尾号限行,三仔乸趁机续住多晚。

18号,中午先出去太古里,无开车勒,打车都好平,小龙坎火锅,跟住逛街,系“水果铺”大出血,个仔就好开心啦。返酒店顶楼下午茶(入住豪华阁礼遇),出品OK,酒水丰富,直头当埋晚饭。跟住行去东门码头锦江夜游。四川既服务非常好,必须点赞。

19号,正式踏上回家的路。十点出发,五点入住遵义贵州饭店,自助餐128一位,出品非常OK。

20号,八点出发,两公婆拍住上,12个半钟返到广州,全程5200公里,完满、完美。